HISTORICKÝ ČASOPIS |
3/2024 |
VEDECKÝ ČASOPIS O DEJINÁCH SLOVENSKA A STREDNEJ EURÓPY |
VEDECKÝ ČASOPIS O DEJINÁCH SLOVENSKA A
STREDNEJ EURÓPY
VYDÁVA HISTORICKÝ ÚSTAV SLOVENSKEJ AKADÉMIE VIED, V. V. I. ISSN 0018-2575 (print) ISSN 2585-9099 (online) EV 3084/09 Všetky obsahy sú čitateľom voľne dostupné podľa licencie Creative Commons CC BY 4.0. Indexovanie a abstraktovanie: Web of Science Core Collection: Arts & Humanities Citation Index Additional Web of Science Indexes: Current Contents Arts & Humanities Scopus CEEOL CEJSH EBSCO Historical Abstracts ESF (HUM) ERIH plus |
AKTUÁLNE ČÍSLO | REDAKCIA | POKYNY PRE AUTOROV | ARCHÍV | PREDPLATNÉ | O ČASOPISE | PUBLIKAČNÁ ETIKA | VÝZVY Kľúčové pojmy historiografie transformované do primárneho vzdelávania Historický časopis, 2023, 71, 1, str. 147–160, Bratislava Anotácia: Text sa zameriava na historické vzdelávanie, ktoré je súčasťou vyučovacích predmetov primárneho vzdelávania (ISCED1) na Slovensku. Dôvodí potrebu dôslednejšieho záujmu odborových didaktikov histórie (dejepisu) aj pre tento stupeň vzdelávania, pretože je pri zmocňovaní sa porozumenia historickému času kľúčový. Na jednej strane ide o premyslenie súboru takých úloh, ktoré stimulujú žiaka k pochopeniu časových relácií. Na strane druhej ide vo vyšších ročníkoch o potrebu jednoznačnej konceptuálnej štruktúry so vzdelávacím zámerom, ku ktorému má smerovať dejepisný obsah už na primárnom stupni základnej školy. Kľúčové slová: historické vzdelávanie, didaktika histórie (dejepisu), prvouka, vlastiveda The Key Concepts of Historiography Applied in Primary Education Historický časopis, 2023, 71, 1, pp. 147–160, Bratislava Abstract: The manuscript deals with primary history education as a part of integrated subjects at primary education level (ISCED1) in Slovakia. This level of education requires deeper interest and attention from the perspective of the didactics of history, because it forms the basis for the understanding of historical time. It involves rethinking a set of tasks that stimulate the student to understand time relationships. Later, at the higher level of education, we need the conceptual structure with clear educational aims, towards which the historical content of the primary level of elementary school should be directed. Keywords: History education. Teaching methods. Primary education. Social studies. DOI: https://doi.org/10.31577/histcaso.2023.71.1.6
Do Vašej pozornosti ďalej
odporúčame: |
Historický časopis, 1953 - 2024 / Design by Mgr. Peter Krákorník | |
ROČNÍK 72 * 2024 |